Junk it is…
Zo, hier zijn we dan. Wessel en Marc. In het dagelijks leven reclamemannetjes die tekstjes schrijven voor allerlei dingen die je wel of niet nodig hebt. Maar daar gaat het nu helemaal niet om. We hebben namelijk een gezamenlijke hobby. Een hobby is een ontspannende bezigheid of liefhebberij voor in de vrije tijd. Weet je dat ook weer. Maar goed, we zijn dus verslaafd aan rotzooi. We halen het overal vandaan. Van veilingen, van ouwe omaatjes, van zolders en direct van kunstenaars.
En nu staat ons huis vol. Met mooie zooi weliswaar, maar toch. Begint wel een probleem te worden, onder andere met vriendinnen die een ultimatum stellen. Dus, nu hebben we een site met junk. We hopen dat jij hier toffe spullen vindt, die je een nieuw leven geeft in jouw interieur. Koester de onvolkomenheden en de imperfectie. Want onze junk is met de grootst mogelijk liefde en een scherp oog geselecteerd. Vaak inclusief roest, beschadigingen en vlekken.
Wanneer is iets urban junk? Euh, geen idee. Hier hebben we al vele dagen discussie aan besteed. We komen er niet helemaal uit. Nu hebben we de volgende definitie geformuleerd. Urban junk: is vuig, apart, rock ’n roll, eigenaardig, vet, uniek, raar, funky, curieus of opvallend. Of natuurlijk als wij vinden dat het urban junk is. Kun je daar iets mee?
Oh ja, je denkt misschien dat we dit ook zijn begonnen vanuit de diepgewortelde overtuiging dat we minder moeten consumeren en dat we ons inzetten voor een circulaire maatschappij met minder afval. Dat is niet het geval. Maar kwaad kan het ook niet.


Daarom vind jij junk geweldig
1. Junk is beautiful
Koester de onvolkomenheden en de imperfectie. Laffe middelmaat is er al genoeg. Oh ja,
we hebben ook wel eens nieuw spul. Wel funky en apart. Dat dan weer wel.
2. What you see is what you get
Kom jouw junk bekijken voordat je het koopt. Opsturen doen we liever niet. Want, het is wat het is, inclusief imperfectie. Garantie tot de deur van de loods.
3. You can afford this junk
Junk hoeft helemaal niet duur te zijn. We kopen het lekker voor je in en je scoort het weer voor een prijs die je gewoon uit je achterzak of met een tikkie kunt betalen.
4. Every piece of junk has a story
Alle junk heeft een verhaal. Als we het kennen, vertellen* we het graag aan je door. Spullen van Ikea hebben geen verhaal, althans niet een die je wilt horen.
* We zijn reclamemannetjes en tekstschrijvers, dus misschien moet je niet alle verhalen op deze site even serieus nemen. Kan dus zijn dat er links en rechts wat aan ons brein is ontsproten dat niet geheel op waarheid berust. Korreltje zout erbij en klaar.